He volgut provar d'enviar un correu electrònic al meu compte de #DeltaChat.
-
He volgut provar d'enviar un correu electrònic al meu compte de #DeltaChat. El correu hi arriba perquè el compte a Delta Chat és una adreça de correu electrònic però des de Delta Chat no puc respondre al correu extern.
Si ho entenc bé, cal OpenPGP en els servidors de correu externs per a poder enviar i rebre a i des de comptes Delta Chat. -
miquelmt@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla Jo ahir vaig provar d'enviar un missatge al correu d'algú que no té Delta Chat i no m'ho va permetre. Potser cal fer alguna configuració extra perquè enviï missatges que no vagin xifrats?
-
spla@mastodont.catreplied to miquelmt@mastodont.cat last edited by
@miquelmt això sembla, crec que cal que el servidor de correu extern necessita poder xifrar els missatges.
-
miquelmt@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by miquelmt@mastodont.cat
@spla Ara he provat de fer el mateix que tu, enviar un correu a l'adreça de delta chat. El primer s'ha enviat però no l'he rebut. El segon anava xifrat amb pgp, em diu que necessita clau del destinatari.
-
spla@mastodont.catreplied to miquelmt@mastodont.cat last edited by
@miquelmt això del xifrat és complicat, penso que cal intercanviar les claus públiques.
-
corconegre@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla dons jo ho he provat amb 2 comptes diferents enviant i ebent, i em funciona sense haver canviat res, un era de yahoo (fa uns anys) i l'altre de gmx.
ara la configuració que tinguin no la sé...
Pot ser que no estiguin xifrats. -
spla@mastodont.catreplied to corconegre@mastodont.cat last edited by
@corconegre doncs a mi no em deixa respondre des de Delta Chat a correus externs
-
vicentfg@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla , si no m'equivoc, no depèn dels servidors de correu, sinó del destinatari. Si els servidors tenguessen les claus, no seria E2EE. Bàsicament necessites la clau pública del destinatari (el codi QR).
-
spla@mastodont.catreplied to vicentfg@mastodont.cat last edited by
@vicentfg el que no sé és com configurar el client de correu extern per afegir-la, mai he fet tal cosa
-
raul@mastodon.in4matics.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla @corconegre jo acabo de probar a enviar des de #deltachat a un compte exter i cap problema (sense xifrà) i responent desde gmail arriba de tornada a #deltachat
-
spla@mastodont.catreplied to raul@mastodon.in4matics.cat last edited by spla@mastodont.cat
@raul ho he provat també des de gmail i rebo a Delta Chat però no puc respondre @corconegre
-
raul@mastodon.in4matics.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla @corconegre no serà alguna configuració de delta chat de només permetre converses xifrades o alguna cosa així?
-
spla@mastodont.catreplied to raul@mastodon.in4matics.cat last edited by
@raul pot ser, investigaré... @corconegre
-
@spla depèn del client que facis servir. La part comú es la creació de les claus. Ja les has creat?
https://www.encryptionconsulting.com/how-to-generate-pgp-key-pair/ -
@vicentfg no, ho miro, gràcies!
-
@spla s'assembla molt a les claus públiques/privades ssl, però amb uns atributs per email. Crec que també les pots crear amb openssl, però és una mica més complicat. De la mateixa manera, pot haver-hi una autoritat (CA) que les firmi per simplificar la verificació. La manera descentralitzada de fer-ho és amb web of trust (WoT), i fer festes de signat de claus. Veig que la @viquipedia no té la pàgina https://en.m.wikipedia.org/wiki/Key_signing_party
-
@vicentfg he llegit que la feina la fa OpenPGP en la banda del servidor i gnuPGP en la dels clients @viquipedia
-
vicentfg@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by vicentfg@mastodont.cat
@spla @viquipedia On has llegit això? jo diria que és incorrecte. Les dos són implementacions diferents a la part del client. Per definició, E2EE, no hi ha part al servidor.
-
isard@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla
No sé si ho he entès bé…He enviat un missatge de b@p.org (compte de correu vulgar i corrent) a s@p.org (compte de correu de #DeltaChat).
Hi arriba perfecte, com tu deies.
Des de l'app de DC hi responc i aplega a la safata d'entrada de b@p.org
A l'app de DC surt un punt verd sobre la «bola» de l'usuari que sembla que indica que el missatge no és xifrat (ho diu si a la pantalla del xat vas als tres puntets i a encriptació).
-
isard@mastodont.catreplied to isard@mastodont.cat last edited by
He enviat un missatge des d'un programa de correu normal (thunderbird) fent servir un compte que vaig vincular a DC (i@p.org) amb destinació s@p.org (compte de correu amb #DeltaChat).
Hi arriba amb un avís d'alerta: l'usuari ha canviat de dispositiu o ha reinstal·lat DC i, per tant, no s'ha pogut encriptar.
La resposta arriba al client de correu ordinari perfectament (sense encriptar, és clar).