He volgut provar d'enviar un correu electrònic al meu compte de #DeltaChat.
-
spla@mastodont.catreplied to vicentfg@mastodont.cat last edited by
@vicentfg el que no sé és com configurar el client de correu extern per afegir-la, mai he fet tal cosa
-
raul@mastodon.in4matics.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla @corconegre jo acabo de probar a enviar des de #deltachat a un compte exter i cap problema (sense xifrà) i responent desde gmail arriba de tornada a #deltachat
-
spla@mastodont.catreplied to raul@mastodon.in4matics.cat last edited by spla@mastodont.cat
@raul ho he provat també des de gmail i rebo a Delta Chat però no puc respondre @corconegre
-
raul@mastodon.in4matics.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla @corconegre no serà alguna configuració de delta chat de només permetre converses xifrades o alguna cosa així?
-
spla@mastodont.catreplied to raul@mastodon.in4matics.cat last edited by
@raul pot ser, investigaré... @corconegre
-
vicentfg@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla depèn del client que facis servir. La part comú es la creació de les claus. Ja les has creat?
https://www.encryptionconsulting.com/how-to-generate-pgp-key-pair/ -
@vicentfg no, ho miro, gràcies!
-
vicentfg@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla s'assembla molt a les claus públiques/privades ssl, però amb uns atributs per email. Crec que també les pots crear amb openssl, però és una mica més complicat. De la mateixa manera, pot haver-hi una autoritat (CA) que les firmi per simplificar la verificació. La manera descentralitzada de fer-ho és amb web of trust (WoT), i fer festes de signat de claus. Veig que la @viquipedia no té la pàgina https://en.m.wikipedia.org/wiki/Key_signing_party
-
@vicentfg he llegit que la feina la fa OpenPGP en la banda del servidor i gnuPGP en la dels clients @viquipedia
-
vicentfg@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by vicentfg@mastodont.cat
@spla @viquipedia On has llegit això? jo diria que és incorrecte. Les dos són implementacions diferents a la part del client. Per definició, E2EE, no hi ha part al servidor.
-
isard@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla
No sé si ho he entès bé…He enviat un missatge de b@p.org (compte de correu vulgar i corrent) a s@p.org (compte de correu de #DeltaChat).
Hi arriba perfecte, com tu deies.
Des de l'app de DC hi responc i aplega a la safata d'entrada de b@p.org
A l'app de DC surt un punt verd sobre la «bola» de l'usuari que sembla que indica que el missatge no és xifrat (ho diu si a la pantalla del xat vas als tres puntets i a encriptació).
-
isard@mastodont.catreplied to isard@mastodont.cat last edited by
He enviat un missatge des d'un programa de correu normal (thunderbird) fent servir un compte que vaig vincular a DC (i@p.org) amb destinació s@p.org (compte de correu amb #DeltaChat).
Hi arriba amb un avís d'alerta: l'usuari ha canviat de dispositiu o ha reinstal·lat DC i, per tant, no s'ha pogut encriptar.
La resposta arriba al client de correu ordinari perfectament (sense encriptar, és clar).
-
@vicentfg a la ajuda de Delta Chat diu:
"It is particularly important to distinguish between OpenPGP, the IETF encryption standard, and GnuPG (GPG), a command line tool implementing OpenPGP."
No és el que jo deia abans...
-
-
spla@mastodont.catreplied to isard@mastodont.cat last edited by
@isard aquí és on em quedo trabat, des de DC no puc respondre. He d'investigar més.
-
isard@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla
A preferències > avançat > veure el registre pots mirar el registre (logs)