El català és la llengua habitual del 32,6% de la població de Catalunya, un percentatge gairebé 4 punts més baix que el 2018.
-
El català és la llengua habitual del 32,6% de la població de Catalunya, un percentatge gairebé 4 punts més baix que el 2018. Però hi ha 117.000 parlants més de català i 267.000 persones més que el saben.
https://www.ara.cat/llengua/catala-enquesta-usos-eulp_1_5288831.html
@dario sí, el català en clar retrocés, del 36,1% el 2018 al 32,6% actual. 🫤
Necessita ajuda de tots els que el podem parlar arreu i amb tothom
Pel carrer és molt rar sentir algú que el parli, fa il·lusió quan passa. -
@dario sí, el català en clar retrocés, del 36,1% el 2018 al 32,6% actual. 🫤
Necessita ajuda de tots els que el podem parlar arreu i amb tothom
Pel carrer és molt rar sentir algú que el parli, fa il·lusió quan passa.@spla Jo penso iniciar totes les converses en català i preguntar, si em responen en castellà, si m'entenen en català.
-
@spla Jo penso iniciar totes les converses en català i preguntar, si em responen en castellà, si m'entenen en català.
@dario és el que estic fent des de fa uns mesos i és molt interessant veure com et responen en català persones que els prejudicis et dirien que no.
-
@dario és el que estic fent des de fa uns mesos i és molt interessant veure com et responen en català persones que els prejudicis et dirien que no.
@spla Els prejudicis mataran el català.
-
@spla Jo penso iniciar totes les converses en català i preguntar, si em responen en castellà, si m'entenen en català.
@dario A excepcions, ho sento ens va educar malament, parlo en català inclús si el veig una mica 'fachilla'. Quan no entengui el català que m'ho facin saber. I si en sapiguès abans de l'angles en euskera.
Cabrons indepes, no si encara perdrem el català, la identitat, les costums i les tradicions catalanes també. Recordeu que existeixen plans per erradicar-lo i no m'ho invento. Existien amb falip V, francu i l'Asnar també ho té en un full de ruta.
-
@spla Els prejudicis mataran el català.
@dario algú ens va ficar al cap que havíem de ser amables i parlar en castellà amb els que venen de fora.
-
@dario A excepcions, ho sento ens va educar malament, parlo en català inclús si el veig una mica 'fachilla'. Quan no entengui el català que m'ho facin saber. I si en sapiguès abans de l'angles en euskera.
Cabrons indepes, no si encara perdrem el català, la identitat, les costums i les tradicions catalanes també. Recordeu que existeixen plans per erradicar-lo i no m'ho invento. Existien amb falip V, francu i l'Asnar també ho té en un full de ruta.
-
@spla Cert. Quanta raó.
Els cabrons de vocs ja han tocat la moral a
- València: suscripcions de revistes a bibloteques!
- Ses Illes: si no recordo malament ja no es necessari en algunes intitucions.
- Catalunya?: segur que n'han feta més.Va començar el trilingüisme de ciutadanos. Els del pp de Catalunya, ciutadanos parlant deliveradament en castellà en el parlament. Vox i el puto Illa.
No sé si vèncer és molt català, però no oblidar sí.
-
@spla Cert. Quanta raó.
Els cabrons de vocs ja han tocat la moral a
- València: suscripcions de revistes a bibloteques!
- Ses Illes: si no recordo malament ja no es necessari en algunes intitucions.
- Catalunya?: segur que n'han feta més.Va començar el trilingüisme de ciutadanos. Els del pp de Catalunya, ciutadanos parlant deliveradament en castellà en el parlament. Vox i el puto Illa.
No sé si vèncer és molt català, però no oblidar sí.
@xorsch al menys Ciudadanos és pràcticament mort.
-
@dario algú ens va ficar al cap que havíem de ser amables i parlar en castellà amb els que venen de fora.
@spla I sorprenentment és una idea que voreja la xenofòbia.
A d’altres llocs no et canvien la llengua per tenir aspecte de forani. Ja ho fan quan veuen que no entens ni un ral o perquè ho demanes.
-
@spla I sorprenentment és una idea que voreja la xenofòbia.
A d’altres llocs no et canvien la llengua per tenir aspecte de forani. Ja ho fan quan veuen que no entens ni un ral o perquè ho demanes.
@dario sí, "és curiós" que els catalans que patim tots racisme des del estat espanyol tinguem actitud racista envers els de fora quan no els parlem en la nostra llengua nativa.