Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

FòrumCAT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Una persona que viu i treballa a Catalunya i no vol aprendre català, buscarà mil excuses i t'ho disfressarà amb història, política, familia, però es tracta simplement d'una única cosa: VOLUNTAT.

Una persona que viu i treballa a Catalunya i no vol aprendre català, buscarà mil excuses i t'ho disfressarà amb història, política, familia, però es tracta simplement d'una única cosa: VOLUNTAT.

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
6 Posts 4 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • caelumtangi@mastodont.catC This user is from outside of this forum
    caelumtangi@mastodont.catC This user is from outside of this forum
    caelumtangi@mastodont.cat
    wrote last edited by

Una persona que viu i treballa a Catalunya i no vol aprendre català, buscarà mil excuses i t'ho disfressarà amb història, política, familia, però es tracta simplement d'una única cosa: VOLUNTAT. Voluntat d'integrar-se.Voluntat de mostrar respecte per la cultura i llengua del lloc on vius. És una decisió personal. Crec que si no hi ha aquesta bona voluntat, la ment busca un ventall d'excuses complexes per justificar-ho. I sí, també és una qüestió d'actitud.
    (El que penso fins a dia d'avui)

dario@mastodont.catD pacojo@mastodont.catP 2 Replies Last reply
    2
    0
    • spla@mastodont.catS spla@mastodont.cat shared this topic
      dgil@mastodont.catD dgil@mastodont.cat shared this topic
    • caelumtangi@mastodont.catC caelumtangi@mastodont.cat

Una persona que viu i treballa a Catalunya i no vol aprendre català, buscarà mil excuses i t'ho disfressarà amb història, política, familia, però es tracta simplement d'una única cosa: VOLUNTAT. Voluntat d'integrar-se.Voluntat de mostrar respecte per la cultura i llengua del lloc on vius. És una decisió personal. Crec que si no hi ha aquesta bona voluntat, la ment busca un ventall d'excuses complexes per justificar-ho. I sí, també és una qüestió d'actitud.

dario@mastodont.catD This user is from outside of this forum
      dario@mastodont.catD This user is from outside of this forum
      dario@mastodont.cat
      wrote last edited by

@Caelumtangi @spla Personalment em fereix aquesta gent. La meva familia per part de dona és lituana i jo vaig aprenent - poc a poc - la seva llengua.

Puc construir frases útils però limitades. La meva voluntat és integrar-me mínimament, aprendre i ser un més malgrat els veig uns pocs cops a l’any.

caelumtangi@mastodont.catC 1 Reply Last reply
      0
      • dario@mastodont.catD dario@mastodont.cat

@Caelumtangi @spla Personalment em fereix aquesta gent. La meva familia per part de dona és lituana i jo vaig aprenent - poc a poc - la seva llengua.

Puc construir frases útils però limitades. La meva voluntat és integrar-me mínimament, aprendre i ser un més malgrat els veig uns pocs cops a l’any.

wrote last edited by

@dario Precisament és el que comentes👏! El respecte i la voluntat d'aprendre @spla

carlesb@mastodont.catC 1 Reply Last reply
        0

pacojo@mastodont.catP This user is from outside of this forum
          pacojo@mastodont.catP This user is from outside of this forum
          pacojo@mastodont.cat
          wrote last edited by

@Caelumtangi Jo crec que és més aviat una qüestió de sentiments. Si t'estimes el país, la seva cultura, la seva gent (la que se sent del país), aprendràs català com sigui. Els que rebutgen el català sempre m'han semblat gent ressentida que semblen odiar haver hagut de viure a Catalunya.

caelumtangi@mastodont.catC 1 Reply Last reply
          0
          • pacojo@mastodont.catP pacojo@mastodont.cat

@Caelumtangi Jo crec que és més aviat una qüestió de sentiments. Si t'estimes el país, la seva cultura, la seva gent (la que se sent del país), aprendràs català com sigui. Els que rebutgen el català sempre m'han semblat gent ressentida que semblen odiar haver hagut de viure a Catalunya.

wrote last edited by

@Pacojo penso que existeix una correlació entre sentiments i voluntat. Els sentiments també poden motivar o no, aquesta voluntat d'aprendre.

1 Reply Last reply
            0

@dario Precisament és el que comentes👏! El respecte i la voluntat d'aprendre @spla

carlesb@mastodont.catC This user is from outside of this forum
              carlesb@mastodont.catC This user is from outside of this forum
              carlesb@mastodont.cat
              wrote last edited by

@Caelumtangi @dario @spla Acullo de bon grat a casa meva la gent que em respecta i que vol compartir les meves coses perquè les aprecia, a elles i a mi. Als altres, no.

1 Reply Last reply
              0
              Reply
              • Reply as topic
              Log in to reply
              • Oldest to Newest
              • Newest to Oldest
              • Most Votes

• Login

• First post
                Last post
              0