Aquest darrers dies he estat donant unes classes en #castellà, de 2h30m cada una.
-
Aquests darrers dies he estat donant unes classes en #castellà, de 2h30m cada una. I us he de dir que en totes elles he acabat esgotadíssim i amb força mal de cap. Ho he associat a l'esforç que m'ha suposat transmetre coneixements en un idioma que no és el meu, que no és el matern i del qual no tinc interioritzades ni les estructures ni el vocabulari de res. Si, el parlo perfectament, però no és el meu. I per tant, he de fer un esforç mental extra.
Us ha passat mai quelcom similar?
-
Aquests darrers dies he estat donant unes classes en #castellà, de 2h30m cada una. I us he de dir que en totes elles he acabat esgotadíssim i amb força mal de cap. Ho he associat a l'esforç que m'ha suposat transmetre coneixements en un idioma que no és el meu, que no és el matern i del qual no tinc interioritzades ni les estructures ni el vocabulari de res. Si, el parlo perfectament, però no és el meu. I per tant, he de fer un esforç mental extra.
@dgil el primer curs de ioga fent classes en castellà. També acabava ben baldat. Aquest ha sigut el meu tercer curs i ja no em passa. Encara s'escapa alguna expressió però ja no m'agota
-
D dgil@mastodont.cat shared this topic
-
@dgil Força cops! Quan feia formacions en castellà en notava que necessitava preparar-ho molt més perquè no em sortia igual de natural que en català. I aquest sentiment en fa pensar constantment en la imposició del castellà que molta gent s'entesta en negar.
-
@dgil Força cops! Quan feia formacions en castellà en notava que necessitava preparar-ho molt més perquè no em sortia igual de natural que en català. I aquest sentiment en fa pensar constantment en la imposició del castellà que molta gent s'entesta en negar.
@enricpineda extacte, no surt natural, perquè senzillament per a natros no ho és. I és clar que hi ha i hi ha hagut imposició. Si no, això no mos passaria.
-
@dgil no és el mateix, però. Vaig pagar per fer un curset. Sa primera vegada que he de sofrir el «es que esta xica no entiende melloquí i lo vamos a haser en castelliano». Que aquella «xica» tampoc entenia castellà. I que viu aquí des de fa deu (DEU) anys. A lo que voy. Que ens costava a tota la resta entendre què volia explicar es professor, perquè...
en fin Safarín
-
@dgil no és el mateix, però. Vaig pagar per fer un curset. Sa primera vegada que he de sofrir el «es que esta xica no entiende melloquí i lo vamos a haser en castelliano». Que aquella «xica» tampoc entenia castellà. I que viu aquí des de fa deu (DEU) anys. A lo que voy. Que ens costava a tota la resta entendre què volia explicar es professor, perquè...
en fin Safarín
@cibersheep @dgil a mi em va passar també a un curset. Al principi de la classe el professor va demanar si tothom entenia el mallorquí i el típic idiota, que sempre n'hi ha un, va fer fotre'ns a tota la resta. El cas és que al professor, amb el que ja havia fet un curset abans que va estar molt bé, se'l va veure incòmode tot el temps i el resultat va ser prou mediocre. O sigui, que indirectament ho he viscut.
-
Vaig estar ajudant a donar classes de castellà a nouvinguts que no l'entenien gens, com ara a xinesos. I realment vaig descobrir que el meu nivell era molt baix. Passava una mica de vergonya.
Però em va sorprendre la facilitat que tenien ells per aprendre'l. Si més no, fer-se entendre.