Els darrers 27 anys de la seva vida, SATIE va viure en una habitació d'aquest edifici als afores de París on ningú no hi va entrar mai.
-
Els darrers 27 anys de la seva vida, SATIE va viure en una habitació d'aquest edifici als afores de París on ningú no hi va entrar mai.
En morir, els seus amics hi van trobar la versió musical de la tomba de Tutankamon. Us faig una llista de les curiositats que hi havia:
-
Per començar, una quantitat enorme de paraigües (uns 100). Es veu que els col·leccionava i molts d'ells estaven sense utilitzar.
També s'hi va trobar el magnífic retrat que li va fer la seva parella, l'artista Suzanne Valadon:
-
Els darrers 27 anys de la seva vida, SATIE va viure en una habitació d'aquest edifici als afores de París on ningú no hi va entrar mai.
En morir, els seus amics hi van trobar la versió musical de la tomba de Tutankamon. Us faig una llista de les curiositats que hi havia:
Per començar, una quantitat enorme de paraigües (uns 100). Es veu que els col·leccionava i molts d'ells estaven sense utilitzar.
-
També expliquen que, quan van entrar, tot estava ple de pols i teranyines, inclòs el piano.
Aquest fet va deixar palès que Satie no utilitzava l'instrument per a compondre.
[
Satie observant a Valadon tocant el piano, per Russiñol]
I això és tot. Si voleu llegir més enfilalls com aquest, us convido a seguir el meu compte, on publico regularment sobre música i cultura.
Que tingueu un bon dia!
[
Satie tocant l'harmònium, per Russiñol. Imatges de Wikimedia Commons].
-
També s'hi van trobar un munt de cartes i objectes personals i, el que és més important, moltes composicions inèdites o inacabades que mai havien sortit de l'habitació.
Entre elles, la seva famosa Vexations, en la qual hi ha la indicació que s'ha de repetir 840 vegades:
També expliquen que, quan van entrar, tot estava ple de pols i teranyines, inclòs el piano.
Aquest fet va deixar palès que Satie no utilitzava l'instrument per a compondre.
[
Satie observant a Valadon tocant el piano, per Russiñol]
-
Satie tenia el costum de portar sempre un vestit de vellut, cosa que li va donar el sobrenom d'El Cavaller de Vellut.
Dels dotze vestits iguals que havia tingut, se'n van trobar set a l'habitació.
També s'hi van trobar un munt de cartes i objectes personals i, el que és més important, moltes composicions inèdites o inacabades que mai havien sortit de l'habitació.
Entre elles, la seva famosa Vexations, en la qual hi ha la indicació que s'ha de repetir 840 vegades:
-
També s'hi va trobar el magnífic retrat que li va fer la seva parella, l'artista Suzanne Valadon:
Satie tenia el costum de portar sempre un vestit de vellut, cosa que li va donar el sobrenom d'El Cavaller de Vellut.
Dels dotze vestits iguals que havia tingut, se'n van trobar set a l'habitació.
-
I això és tot. Si voleu llegir més enfilalls com aquest, us convido a seguir el meu compte, on publico regularment sobre música i cultura.
Que tingueu un bon dia!
[
Satie tocant l'harmònium, per Russiñol. Imatges de Wikimedia Commons].
El primer que es va atrevir a interpretar les 840 repeticions de "Vexations" de Satie va ser John Cage.
Va reunir un grup d'amics pianistes per rellevar-se durant les més de 18 hores que va durar la interpretació.
Ara tinc curiositat per saber com s´'ho van fer per comptar-les.
-
El primer que es va atrevir a interpretar les 840 repeticions de "Vexations" de Satie va ser John Cage.
Va reunir un grup d'amics pianistes per rellevar-se durant les més de 18 hores que va durar la interpretació.
Ara tinc curiositat per saber com s´'ho van fer per comptar-les.
A part de paraigües, també col·leccionava dibuixos de castells medievals. A la seva habitació n'hi havia un munt.
I a casa vostra, el dia que us moriu, hi trobarem alguna col·lecció curiosa?
-
A part de paraigües, també col·leccionava dibuixos de castells medievals. A la seva habitació n'hi havia un munt.
I a casa vostra, el dia que us moriu, hi trobarem alguna col·lecció curiosa?
@xpagescorella serveixen punts de llibre? Dec anar pel miler llarg.