Us haig de confessar que és extremadament avorrit debatre aquí res relacionat amb Bluesky/ATProto.
-
Us haig de confessar que és extremadament avorrit debatre aquí res relacionat amb Bluesky/ATProto.
L’argumentari més popular no està basat en fets, només “i si”-ismes. Ni tant sols s’han molestat en llegir el diàleg en forma d’articles entre la Christine Lemmer-Webber i la gent de Bluesky.
Tenim dues opcions complementàries, deixem de voler ser més papistes que el Papa.
-
spla@mastodont.catreplied to dario@mastodont.cat last edited by
@dario per a mi el simple fet que Bluesky estigui financiat per cripto moneda ja és un gran no (vaig cancel·lar el compte per això).
Això deixant de banda que Bluesky no és descentralitzada. -
itorres@social.xin.catreplied to dario@mastodont.cat last edited by
@dario Després de parlar força amb tu el meu posicionament és parar i veure que surt de tot plegat.
Sense entrar en temes tècnics ni ètics sinó simplement pràctics Bluesky ha donat una opció de sortida de X que ActivityPub no estava preparada per fer. I segurament permeti sortir d’Instagram durant 2025.
Quan ActivityPub resolgui (si mai ho fa) poder tenir identitat independent de servidor i migració de continguts podrem començar a comparar.
-
pancake@mastodont.catreplied to itorres@social.xin.cat last edited by
@itorres @dario no crec que el problema de identitat independent de servidor sigui cap problema ni molt menys que s’hagi de solucionar. Si la gent no es mou a mastodon més és per 3 punts:
- la web i la app oficial són pèssimes
- no s’ha sapigut comunicar bé el tema de selecció de servidors.
- no hi ha mitjans, influencers, famosos, ..Tècnica i eticament és clarament millor, però la majoria de gent no vol ni triar un servidor ni tenir una interficie tant diferent al que estan acostumats
-
dario@mastodont.catreplied to pancake@mastodont.cat last edited by
-
@dario al inici de Bluesky vaig estar mirant una mica el protocol i la seva API. Em va semblar massa complexe comparat amb ActivityPub tot i que ActivityPub no és facil. Vaig muntar un, com es diu, PDS?, però Bluesky no em va convençer, no em va atrapar com si va fer ActivityPub ja fa anys i encara segueixo enamorat d'aquest protocol.
@pancake @itorres -
dario@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
-