"Un metge que no parla la llengua del seu pacient no és un metge, és un veterinari."
-
@linuxzx80 no haurien de tenir feina si no saben català. Aquest és el problema.
@spla
L'adaptaciò hauria de ser una tasca col·lectiva, del contractant (posant-hi els mitjans), del treballador (posant-hi la voluntat) i en darrer lloc de l'usuari sense menystenir-lo.El problema és que la pràctica habitual rau en passar-li el mort a l'usuari.
Estic convençut que a un Dr. nòrdic que parlés norueg, suec, danés, rus i anglès no l'haurien acceptat per a passar consulta, però si parla castellà aleshores tornem al bou que ens hem d'empassar per bèstia grossa.
@linuxzx80 -
@spla
Cada dia estic més convençut que de gran, si em fan parlar en castellà, apagaré el sonotone... i a veure qui guanya.
@linuxzx80@spla
Per a ser precís he dir que practico el bilingüisme actiu, no poso pegues a que em parlin en castellà, el que em costa molt d'empassar és que a mi no em deixin parlar en català a casa meva.
@linuxzx80 -
@spla
Per a ser precís he dir que practico el bilingüisme actiu, no poso pegues a que em parlin en castellà, el que em costa molt d'empassar és que a mi no em deixin parlar en català a casa meva.
@linuxzx80@PNeurona i si ho fas, que et diguin "racista" @linuxzx80
-
@jordibf hauria de ser obligatori, vols atendre pacients a Catalunya? has de saber català. No en saps? no tens feina. @linuxzx80
-
@linuxzx80 el feixisme el patim els que no podem viure en català a Catalunya @jordibf
-
@linuxzx80 el feixisme el patim els que no podem viure en català a Catalunya @jordibf
@spla Si, i en alguns casos es fins i tot perillós, perquè els troglodites van de "cacera" del català.
Però faig aquesta reflexió: si es practiquen actes autoritaris amb una llengua que ens perjudica (com passava amb Franco) es dolent, però aquests mateixos actes, si ens beneficien, benvinguts siguin?.
Ho sento però no.
Sé que aquest tema es molt delicat i no vull fer sentir malament ningú. Català a Catalunya, si, i tant, però no de qualsevol manera, fem-ho be.
@jordibf -
@spla Si, i en alguns casos es fins i tot perillós, perquè els troglodites van de "cacera" del català.
Però faig aquesta reflexió: si es practiquen actes autoritaris amb una llengua que ens perjudica (com passava amb Franco) es dolent, però aquests mateixos actes, si ens beneficien, benvinguts siguin?.
Ho sento però no.
Sé que aquest tema es molt delicat i no vull fer sentir malament ningú. Català a Catalunya, si, i tant, però no de qualsevol manera, fem-ho be.
@jordibf@linuxzx80 és auto defensa contra la catalanofòbia. Molts anys ho hem fet bé, canviant al castellà per cortesia i mira com estem... @jordibf
-
@linuxzx80 és auto defensa contra la catalanofòbia. Molts anys ho hem fet bé, canviant al castellà per cortesia i mira com estem... @jordibf
-
@linuxzx80 mentrestant els catalans a auto defensar-nos mantenint el català amb tothom i arreu. @jordibf
-
@linuxzx80 mentrestant els catalans a auto defensar-nos mantenint el català amb tothom i arreu. @jordibf
-
@linuxzx80 amb els darrers atacs catalanofòbics molts catalans han despertat
@jordibf