Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

FòrumCAT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Bon dia!

Bon dia!

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
fedivers
4 Posts 2 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • spla@mastodont.catS This user is from outside of this forum
    spla@mastodont.catS This user is from outside of this forum
    spla@mastodont.cat
    wrote on last edited by

Bon dia!

"fedivers" és el nom acceptat de fa temps perquè és de tots i de ningú. Ara hi ha qui vol substituir-lo per "web social", que engloba totes les plataformes, o sigui, les compatibles amb ActivityPub com Mastodon, Peertube, Pixelfed etc i també Threads i Bluesky.
    No m'agrada "web social", no m'agrada barrejar el #fedivers que és de tots i de ningú amb altres plataformes privatives que sí tenen amo. És com embrutar aquesta xarxa empastifant-la amb el que no volem.

lsumoy@mastodont.catL 1 Reply Last reply
    0
    • spla@mastodont.catS spla@mastodont.cat

Bon dia!

"fedivers" és el nom acceptat de fa temps perquè és de tots i de ningú. Ara hi ha qui vol substituir-lo per "web social", que engloba totes les plataformes, o sigui, les compatibles amb ActivityPub com Mastodon, Peertube, Pixelfed etc i també Threads i Bluesky.
      No m'agrada "web social", no m'agrada barrejar el #fedivers que és de tots i de ningú amb altres plataformes privatives que sí tenen amo. És com embrutar aquesta xarxa empastifant-la amb el que no volem.

lsumoy@mastodont.catL This user is from outside of this forum
      lsumoy@mastodont.cat
      wrote last edited by

@spla Totalment d'acord. De fet, fedivers és un terme apropiat per les xarxes activitypub (mastodon), però que es podria fer extensiu a altres protocols de microblogging federats, descentralitzats i distribuïts com AT (bluesky), nostr, matrix (element), diaspora, OStatus o l'antic xmpp. Li busquem un altre nom? "Web social" incorporaria a aquest conjunt totes les xarxes privades i centralitzades.

spla@mastodont.catS 1 Reply Last reply
      0
      • lsumoy@mastodont.catL lsumoy@mastodont.cat

@spla Totalment d'acord. De fet, fedivers és un terme apropiat per les xarxes activitypub (mastodon), però que es podria fer extensiu a altres protocols de microblogging federats, descentralitzats i distribuïts com AT (bluesky), nostr, matrix (element), diaspora, OStatus o l'antic xmpp. Li busquem un altre nom? "Web social" incorporaria a aquest conjunt totes les xarxes privades i centralitzades.

spla@mastodont.cat
        wrote last edited by

@lsumoy fedivers fa referència als programaris compatibles entre sí gràcies al protocol. En la meva opinió, si no hi ha compatibilitat, no formen part del fedivers, son altres xarxes independents.

lsumoy@mastodont.catL 1 Reply Last reply
        0
        • spla@mastodont.catS spla@mastodont.cat

@lsumoy fedivers fa referència als programaris compatibles entre sí gràcies al protocol. En la meva opinió, si no hi ha compatibilitat, no formen part del fedivers, son altres xarxes independents.

lsumoy@mastodont.cat
          wrote last edited by

@spla @lsumoy Doncs si es així, ja està bé com està: fedivers = xarxa descentralitzada i federada sobre ActivityPub.

1 Reply Last reply
          0
          Reply
          • Reply as topic
          Log in to reply
          • Oldest to Newest
          • Newest to Oldest
          • Most Votes

• Login

• First post
            Last post
          0