Bon dia!
-
Bon dia!
"fedivers" és el nom acceptat de fa temps perquè és de tots i de ningú. Ara hi ha qui vol substituir-lo per "web social", que engloba totes les plataformes, o sigui, les compatibles amb ActivityPub com Mastodon, Peertube, Pixelfed etc i també Threads i Bluesky.
No m'agrada "web social", no m'agrada barrejar el #fedivers que és de tots i de ningú amb altres plataformes privatives que sí tenen amo. És com embrutar aquesta xarxa empastifant-la amb el que no volem. -
Bon dia!
"fedivers" és el nom acceptat de fa temps perquè és de tots i de ningú. Ara hi ha qui vol substituir-lo per "web social", que engloba totes les plataformes, o sigui, les compatibles amb ActivityPub com Mastodon, Peertube, Pixelfed etc i també Threads i Bluesky.
No m'agrada "web social", no m'agrada barrejar el #fedivers que és de tots i de ningú amb altres plataformes privatives que sí tenen amo. És com embrutar aquesta xarxa empastifant-la amb el que no volem.@spla Totalment d'acord. De fet, fedivers és un terme apropiat per les xarxes activitypub (mastodon), però que es podria fer extensiu a altres protocols de microblogging federats, descentralitzats i distribuïts com AT (bluesky), nostr, matrix (element), diaspora, OStatus o l'antic xmpp. Li busquem un altre nom? "Web social" incorporaria a aquest conjunt totes les xarxes privades i centralitzades.
-
@spla Totalment d'acord. De fet, fedivers és un terme apropiat per les xarxes activitypub (mastodon), però que es podria fer extensiu a altres protocols de microblogging federats, descentralitzats i distribuïts com AT (bluesky), nostr, matrix (element), diaspora, OStatus o l'antic xmpp. Li busquem un altre nom? "Web social" incorporaria a aquest conjunt totes les xarxes privades i centralitzades.
@lsumoy fedivers fa referència als programaris compatibles entre sí gràcies al protocol. En la meva opinió, si no hi ha compatibilitat, no formen part del fedivers, son altres xarxes independents.
-
@lsumoy fedivers fa referència als programaris compatibles entre sí gràcies al protocol. En la meva opinió, si no hi ha compatibilitat, no formen part del fedivers, son altres xarxes independents.