No és rar que després de molts mesos sense ploure gens ara ho faci cada dia des de fa molts dies?
-
-
No és rar que després de molts mesos sense ploure gens ara ho faci cada dia des de fa molts dies?
Es deia que el canvi climàtic provocava la sequera, no sé què diuen ara els "experts".@spla tinc un dubte per si algú em pot dir si és cert el que vaig llegir:
Es diu que se sap la tècnica per fer ploure "bombardejant" amb iodur de platí als núvols. Que algunes empreses hi guanyen molts diners i segons les necessitats imminents d'alguns països, usen aquesta tècnica.
És massa ciència ficció? me l'han colat? -
@spla tinc un dubte per si algú em pot dir si és cert el que vaig llegir:
Es diu que se sap la tècnica per fer ploure "bombardejant" amb iodur de platí als núvols. Que algunes empreses hi guanyen molts diners i segons les necessitats imminents d'alguns països, usen aquesta tècnica.
És massa ciència ficció? me l'han colat?@Caelumtangi en això estava pensant quan he fet el tut abans, sembla que controlin la pluja a voluntat.
-
És massa ciència ficció? me l'han colat?@Caelumtangi @spla És el pa de cada dia als Emirats, Qatar, etc... Tot el que sigui escampar metalls pesants és mala idea, a la mitja-llarga.
-
@Caelumtangi en això estava pensant quan he fet el tut abans, sembla que controlin la pluja a voluntat.
@spla jo també porto dies que ho pensava, però em feia vergonya dir-ho perquè no en sé prou sobre el tema, només us escric de memòria el que vaig llegir i sovint no sé com saber què és veritat o no.
-
@spla jo també porto dies que ho pensava, però em feia vergonya dir-ho perquè no en sé prou sobre el tema, només us escric de memòria el que vaig llegir i sovint no sé com saber què és veritat o no.
@Caelumtangi tinc una veu que em diu que la sequera a Catalunya va ser provocada perquè hi havia un govern "independentista" i ara que hi ha un govern espanyol han activat la pluja per a emplenar embassaments.
-
@Caelumtangi en això estava pensant quan he fet el tut abans, sembla que controlin la pluja a voluntat.
@spla @Caelumtangi
El canvi climàtic provoca inestabilitat.
Caos. -
@Caelumtangi @spla És el pa de cada dia als Emirats, Qatar, etc... Tot el que sigui escampar metalls pesants és mala idea, a la mitja-llarga.
-
@Caelumtangi tinc una veu que em diu que la sequera a Catalunya va ser provocada perquè hi havia un govern "independentista" i ara que hi ha un govern espanyol han activat la pluja per a emplenar embassaments.
@spla @Caelumtangi
Doncs ara caldria que rodalies funcionés, per no perjudicar al govern sociata de la gene -
@spla @Caelumtangi
Doncs ara caldria que rodalies funcionés, per no perjudicar al govern sociata de la gene@j_c69 suposo que tot està tant degradat a Rodalies que és impossible que el facin funcionar, depèn de massa gent...@Caelumtangi
-
És massa ciència ficció? me l'han colat?@Caelumtangi @spla existeix, però no és una cosa que es pot fer a la lleugera. Les condicions han de ser les justes. A més a més essencialment el que fan és ajudar a que els núvols creixin en algun moment donat i plogui una mica. No poden crear setmanes senceres de pluja com ara. Finalment, és molt car. Ara mateix és fa sobretot a països del golf només.
-
@Caelumtangi @spla existeix, però no és una cosa que es pot fer a la lleugera. Les condicions han de ser les justes. A més a més essencialment el que fan és ajudar a que els núvols creixin en algun moment donat i plogui una mica. No poden crear setmanes senceres de pluja com ara. Finalment, és molt car. Ara mateix és fa sobretot a països del golf només.
-
És massa ciència ficció? me l'han colat?This post is deleted! -
@davidsegarra avui en parlàvem a casa, tants dies plovent al març era normal fa anys per tant ara ens sembla també normal que estigui plovent molts dies seguits. El que no era normal va ser la sequera del any passat.
@spla Sí, sí... En març jo he vist nevar molt. I en abril aigües mil... Que ploga a la primavera ha sigut normal per segles... Ara, tot és possible... De fet, aquest any al PV ja ha plogut el doble de la mitjana en molts llocs... però no al sud d'Alacant, on la sequera és persistent... Veurem...
-
@spla @Caelumtangi
El canvi climàtic provoca inestabilitat.
Caos.@pdh_sedlr @spla @Caelumtangi tornant al tema del clima, els que en saben de veritat diuen que voltant el 2013 alguna cosa es va "rompre" a nivell global i fer qualsevol predicció es fa difícil. Esteim a veure-les venir.
-
@pdh_sedlr @spla @Caelumtangi tornant al tema del clima, els que en saben de veritat diuen que voltant el 2013 alguna cosa es va "rompre" a nivell global i fer qualsevol predicció es fa difícil. Esteim a veure-les venir.
@Comely @pdh_sedlr @spla no en tinc ni idea que va passar el 2013, però a mi em té fascinada el nucli de la Terra, sempre quan penso que alguna cosa no rutlla bé, és culpa de l'esfera que s'ha relentít al girar, respecte amb el gir propi de laTerra (o alguna cosa així) i ens descompensa en tots els sentits!
-
@Comely @pdh_sedlr @spla no en tinc ni idea que va passar el 2013, però a mi em té fascinada el nucli de la Terra, sempre quan penso que alguna cosa no rutlla bé, és culpa de l'esfera que s'ha relentít al girar, respecte amb el gir propi de laTerra (o alguna cosa així) i ens descompensa en tots els sentits!
@Caelumtangi @pdh_sedlr @spla no vol dir que succeís res particular el 2013, però ja res ha tornat a ser com era. Temperatura pujant, AMOC aturant-se, permafrost desglaçant, oceans saturant-se de CO2... Avui he llegit que l'anticicló de les Azores s'estava desplaçant al nord. El món que coneixíem ha canviat.
-
@spla Sí, sí... En març jo he vist nevar molt. I en abril aigües mil... Que ploga a la primavera ha sigut normal per segles... Ara, tot és possible... De fet, aquest any al PV ja ha plogut el doble de la mitjana en molts llocs... però no al sud d'Alacant, on la sequera és persistent... Veurem...
@spla Curiositat. El món a l'inrevés. Precipitacions de febrer i març.
-
@spla Curiositat. El món a l'inrevés. Precipitacions de febrer i març.
@davidsegarra no és rar que plogui tant en la península però sí que ho és que no plogui a la resta d'Europa.
-
@davidsegarra no és rar que plogui tant en la península però sí que ho és que no plogui a la resta d'Europa.
@spla Sí, tot i que a mig País Valencià ha plogut en uns mesos més que la mitjana de pluja dels dotze mesos. És ja un dels anys més humits. Veurem...