No és rar que després de molts mesos sense ploure gens ara ho faci cada dia des de fa molts dies?
-
This post is deleted!
@qualcu deien els "experts" que la sequera anava a pitjor i no és així ni de lluny
-
No és rar que després de molts mesos sense ploure gens ara ho faci cada dia des de fa molts dies?
Es deia que el canvi climàtic provocava la sequera, no sé què diuen ara els "experts".@spla Mare meva l'admin confonen al personal posant en dubte el "canvi climàtic"...
-
Es deia que el canvi climàtic provocava la sequera, no sé què diuen ara els "experts".@spla Es fàcil, amb més temperatura l'aire pot contenir més aigua. Això vol dir que l'aigua s'absorveix més i per tant l'aire seca. Però amb més aigua dissolta a l'aire, més aigua pot caure en forma de pluja. El canvi climàtic no provoca sequera, sinó inestabilitat. Pot provocar sequera al nostre clima en determinats moments, però també pluges torrencials més bèsties del normal fora de temporada.
-
@spla Mare meva l'admin confonen al personal posant en dubte el "canvi climàtic"...
@altaveu no el poso en dubte, només que no quadra el que deien amb el que passa...
-
@spla Es fàcil, amb més temperatura l'aire pot contenir més aigua. Això vol dir que l'aigua s'absorveix més i per tant l'aire seca. Però amb més aigua dissolta a l'aire, més aigua pot caure en forma de pluja. El canvi climàtic no provoca sequera, sinó inestabilitat. Pot provocar sequera al nostre clima en determinats moments, però també pluges torrencials més bèsties del normal fora de temporada.
@vicentfg ara plou, no és torrencial i tampoc fora de temporada
-
Es deia que el canvi climàtic provocava la sequera, no sé què diuen ara els "experts".@spla No diu això la ciència. El que diuen les hipòtesis i projeccions científiques basades en dades al llarg de l'últim segle és que fa dècades que s'està produint un escalfament general del planeta degut a la industrialització i urbanització massives. Això genera canvis en el clima, generalment extremant-lo. En zones semiàrides incrementant la sequera i desertització. I en altres augmentant pluges torrencials, tempestes i inundacions. Però, ningú pot preveure el futur... Ho viurem! Salut!
-
@vicentfg ara plou, no és torrencial i tampoc fora de temporada
@spla una cosa no treu l'altre. És un joc de probabilitats.
-
@spla una cosa no treu l'altre. És un joc de probabilitats.
@vicentfg sí, molt rar tot plegat, ningú l'encerta.
-
@vicentfg sí, molt rar tot plegat, ningú l'encerta.
@spla que ningú l'encerti és la prova que els models no funcionen i per tant el canvi climàtic ja ens està fotent.
-
Es deia que el canvi climàtic provocava la sequera, no sé què diuen ara els "experts".This post is deleted! -
@spla No diu això la ciència. El que diuen les hipòtesis i projeccions científiques basades en dades al llarg de l'últim segle és que fa dècades que s'està produint un escalfament general del planeta degut a la industrialització i urbanització massives. Això genera canvis en el clima, generalment extremant-lo. En zones semiàrides incrementant la sequera i desertització. I en altres augmentant pluges torrencials, tempestes i inundacions. Però, ningú pot preveure el futur... Ho viurem! Salut!
@davidsegarra avui en parlàvem a casa, tants dies plovent al març era normal fa anys per tant ara ens sembla també normal que estigui plovent molts dies seguits. El que no era normal va ser la sequera del any passat.
-
This post is deleted!
@nan recordo de petit que estava molts dies seguits plovent, el que està passant ara em sembla normal però la sequera del any passat no va ser gens de normal.
-
@nan recordo de petit que estava molts dies seguits plovent, el que està passant ara em sembla normal però la sequera del any passat no va ser gens de normal.
This post is deleted! -
@qualcu deien els "experts" que la sequera anava a pitjor i no és així ni de lluny
@spla @qualcu vaig mirar la mitjana dels embassaments dels últims 5 i 10 anys i seguim estant per sota.
Crec que hi ha una diferència entre clima i meteorologia. La meteorologia és l'ara i el clima és el que passa en períodes llargs.
Llavors a nivell de clima, els episodis seran més llargs i violents, i això no contradiu que ara mateix estigui plovent molt. -
This post is deleted!
@nan la Dana és quelcom extrem, sí.
-
@spla @qualcu vaig mirar la mitjana dels embassaments dels últims 5 i 10 anys i seguim estant per sota.
Crec que hi ha una diferència entre clima i meteorologia. La meteorologia és l'ara i el clima és el que passa en períodes llargs.
Llavors a nivell de clima, els episodis seran més llargs i violents, i això no contradiu que ara mateix estigui plovent molt. -
-
Es deia que el canvi climàtic provocava la sequera, no sé què diuen ara els "experts".@spla tinc un dubte per si algú em pot dir si és cert el que vaig llegir:
Es diu que se sap la tècnica per fer ploure "bombardejant" amb iodur de platí als núvols. Que algunes empreses hi guanyen molts diners i segons les necessitats imminents d'alguns països, usen aquesta tècnica.
És massa ciència ficció? me l'han colat? -
@spla tinc un dubte per si algú em pot dir si és cert el que vaig llegir:
Es diu que se sap la tècnica per fer ploure "bombardejant" amb iodur de platí als núvols. Que algunes empreses hi guanyen molts diners i segons les necessitats imminents d'alguns països, usen aquesta tècnica.
És massa ciència ficció? me l'han colat?@Caelumtangi en això estava pensant quan he fet el tut abans, sembla que controlin la pluja a voluntat.
-
@spla tinc un dubte per si algú em pot dir si és cert el que vaig llegir:
És massa ciència ficció? me l'han colat?@Caelumtangi @spla És el pa de cada dia als Emirats, Qatar, etc... Tot el que sigui escampar metalls pesants és mala idea, a la mitja-llarga.