LB: tinc opinions molt fortes sobre el tema del racisme inherent espanyol i els pobles "assimilats" que no som castellans.
-
LB: tinc opinions molt fortes sobre el tema del racisme inherent espanyol i els pobles "assimilats" que no som castellans. Però no puc victimitzar-me perquè hi ha qui està pitjor.
-
isblagi@mastodont.catreplied to isblagi@mastodont.cat last edited by
Dit d'altra manera: el racisme espanyol no va dirigit només a forasters (xenofòbia). Bona part també va dirigida a forasters "interns".
-
spla@mastodont.catreplied to isblagi@mastodont.cat last edited by
@isblagi i als catalans
-
isblagi@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by
@spla mira, he intentat no posar a ningú en concret perquè som molts els que patim eixa xenofòbia interna, però per algun motiu sempre* els primers que han d'eixir a assenyalar la seua condició de víctima són els catalans. I no sou els únics. I sou molt pesats.
*en la meu experiència sense dades estadístiques darrere
-
@isblagi és que no fa massa han vingut a apallissar-nos i això ens dona més punts en la llista
-
@spla sou molt pesats. Si dic "forasters interns" et pots considerar ahí dins. Però, en general, teniu una dèria de poble elegit que al remat vos marca.
-
@isblagi no la tinc pas aquest dèria, només volia dir que els catalans patim racisme des de fa a saber quan contra la llengua i les ganes de voler ser el que vulguem ser i no ens deixen a base de violència.
-
isblagi@mastodont.catreplied to spla@mastodont.cat last edited by isblagi@mastodont.cat
@spla que no sigues conscient no vol dir que no la tingues. És un poc com el "como voy a ser machista si tengo madre".
I no sou els únics que patiu eixa mateixa violència però sí sou els que habitualment teniu la necessitat de dir "I jo! I jo més!".
-
@isblagi pot ser, ho veig des del punt de vista de català però soc molt conscient que els valencians esteu patint molt racisme des de Espanya.
-
@spla espanya ens dóna pel cul a molts. Jo només dic que no ens oblidem de ningú. Que si fem anàlisi del racisme/xenofòbia no ens quedem només en els col·lectius racialitzats.
-
@isblagi estem d'acord
-
asllop@mastodont.catreplied to isblagi@mastodont.cat last edited by
@isblagi @spla crec que s'ha de dir, ho hem de dir, que els pobles indígenes de la península ibèrica patim la repressió dels espanyols pel fet de no ser castellans. I això no és victimisme, és dir les coses com són. I no, no és la mateixa situació que pateixen per exemple els immigrants racialitzats, són situacions diferents i cal tractar-les de forma diferent. I si, tots dues s'han de denunciar.
-
spla@mastodont.catreplied to asllop@mastodont.cat last edited by