Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • World
  • Users
  • Groups
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (No Skin)
  • No Skin
Collapse

FòrumCAT

1. Home
  2. Uncategorized
  3. Uhm, fa no tant m'he adonat que no sóc ateu, si no que sóc agnòstic fort o escèptic, perquè tinc clar que no hi ha cap prova de que existeixi cap ser superior però, si fos el cas, si s'aconseguís demostrar amb proves irrefutables, i pel mètode científi...

Uhm, fa no tant m'he adonat que no sóc ateu, si no que sóc agnòstic fort o escèptic, perquè tinc clar que no hi ha cap prova de que existeixi cap ser superior però, si fos el cas, si s'aconseguís demostrar amb proves irrefutables, i pel mètode científi...

Scheduled Pinned Locked Moved Uncategorized
17 Posts 3 Posters 0 Views
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • caelumtangi@mastodont.catC caelumtangi@mastodont.cat

@papapep jo sóc una "agnòstica creient" no sé/crec en res i alhora en tot. M'explico; no estic batejada i no comulgo ni em condiciona la fe ni cap tipus de religió, però respecto tot aquell que faci el bé pels altres sense esperar res a canvi. No necessito la representació o que se m'apareixi Déu o un extraterrestre per saber-ne l'existència. Els humans formem part d'un tot i som cadascú per separat éssers superiors i alhora extraterrestres per la nostra continua evolució i ADN antic/històric.

papapep@mastotut.catP This user is from outside of this forum
    papapep@mastotut.cat
    wrote last edited by

@Caelumtangi sempre he considerat un error, i una assumpció absolutament pressumptuosa per part dels creients, associar "fer el bé" amb la religiositat. Conec molta gent bona sense cap vinculació amb cap religió i gent "de l'olla" detestable i realment males persones.
    Això que comentes de que formem part d'un tot, si et refereixes a la terra com un tot, sí. Lo de ser éssers superiors ja no ho veig gaire, però entenc que tots tenim perspectives diferents. ☺️

caelumtangi@mastodont.catC 1 Reply Last reply
    0
    • angelalluna@mastodont.catA angelalluna@mastodont.cat

@Caelumtangi @papapep
      Ostres, em fa gràcia trobar-me per aquí aquesta conversa! Filla petita (25 anys ja ! ) últimament sempre porta la conversa cap aquí 🙂
      Doncs crec q jo sóc policreient 😅M'he fet agafant d'aquí i d'allà un invent q em va bé seleccionant allò q em connecta i rebutjant de ple tot allò altre.

papapep@mastotut.cat
      wrote last edited by

@angelalluna entenc. Però amb això consideres que ets creient en un ser que ens ha creat i ens determina les característiques i capacitats? Creus en una vida després de la mort tot i que no hi ha proves més enllà de les proporcionades per la mateixa estructura de les religions?
      A mi puc dir que m'atrauen certes parts del budisme, en no ser religió i com a forma d'enfocar la vida, tot i que el rotllo Lama i demés, no.
      @Caelumtangi

angelalluna@mastodont.catA 1 Reply Last reply
      0

@angelalluna bé, en això no tracto de convèncer a ningú. Per mi si que som tots "éssers superiors" (també englobo la Natura), però malauradament els humans per factors externs se'ns crea el dubte perquè no en som del tot conscients (la gran majoria) @papapep

papapep@mastotut.cat
        wrote last edited by

@Caelumtangi el terme que utilitzes de "éssers superiors" em planteja dubtes perquè això implica que n'hi ha d'haver d'inferiors, oi? Ho dius en el sentit de que tots els éssers vius som "excepcionals"?
        Jo fa molts anys que tinc clar que el cel i l'infern el portem dins nostre, al nostre caparronet, i que les religions són un mer bàlsam mental per capejar el temps a la terra, del qual s'aprofiten les estructures de poder.
        @angelalluna

0
        • papapep@mastotut.catP papapep@mastotut.cat

@Caelumtangi sempre he considerat un error, i una assumpció absolutament pressumptuosa per part dels creients, associar "fer el bé" amb la religiositat. Conec molta gent bona sense cap vinculació amb cap religió i gent "de l'olla" detestable i realment males persones.
          Això que comentes de que formem part d'un tot, si et refereixes a la terra com un tot, sí. Lo de ser éssers superiors ja no ho veig gaire, però entenc que tots tenim perspectives diferents. ☺️

caelumtangi@mastodont.catC This user is from outside of this forum
          caelumtangi@mastodont.cat
          wrote last edited by

@papapep és un tema llarg amb els seus matisos, aquí dins no ho puc escriure tot i potser no m'he explicat prou bé. "Éssers superiors" em refereixo que cadascú de nosaltres dins nostre tenim la suficient capacitat+habilitats per creure'ns, en cap cas, parlo de partir oceans i caminar damunt d'ells. El tema del bé comú, és prou extens. Tenim inculcada la ètica/moral i encara que la racionalitzem, fer el bé a altri és creure en algun fi, i això condueix aquesta fe simbòlica que ens ve adquirida.

1 Reply Last reply
          0

@Caelumtangi el terme que utilitzes de "éssers superiors" em planteja dubtes perquè això implica que n'hi ha d'haver d'inferiors, oi? Ho dius en el sentit de que tots els éssers vius som "excepcionals"?
            Jo fa molts anys que tinc clar que el cel i l'infern el portem dins nostre, al nostre caparronet, i que les religions són un mer bàlsam mental per capejar el temps a la terra, del qual s'aprofiten les estructures de poder.
            @angelalluna

wrote last edited by

@papapep Sí, ho dic en aquest sentit, l'excepcionalitat de cadascú de nosaltres, encara que com a persona un pugui ser prejutjat com a "dolent" (un altre meló...)i de rebot et contesto a la teva pregunta. Per mi no existeixen éssers inferiors, coexistim éssers vius excepcionals i alhora vulnerables...(conversa amb un ☕...)
            Per mi el cel/infern és el mateix, no hi trobo distinció perquè és un paradigma mental del subconscient.
            @angelalluna

1 Reply Last reply
            0

@angelalluna entenc. Però amb això consideres que ets creient en un ser que ens ha creat i ens determina les característiques i capacitats? Creus en una vida després de la mort tot i que no hi ha proves més enllà de les proporcionades per la mateixa estructura de les religions?
              A mi puc dir que m'atrauen certes parts del budisme, en no ser religió i com a forma d'enfocar la vida, tot i que el rotllo Lama i demés, no.
              @Caelumtangi

angelalluna@mastodont.catA This user is from outside of this forum
              angelalluna@mastodont.cat
              wrote last edited by

@papapep @Caelumtangi

Hola! M'acabo de trobar això i he pensat en vosaltres! 🙂

https://www.themarginalian.org/2022/06/22/octavia-butler-god/

papapep@mastotut.catP 1 Reply Last reply
              0

@papapep @Caelumtangi

Hola! M'acabo de trobar això i he pensat en vosaltres! 🙂

https://www.themarginalian.org/2022/06/22/octavia-butler-god/

papapep@mastotut.cat
                wrote last edited by

Ostres, @angelalluna, quin article més bo! Quantes frases per analitzar, aprofundir i païr! La Popova sempre amb text de qualitat. Moltes gràcies per compartir-lo.
                @Caelumtangi

caelumtangi@mastodont.catC papapep@mastotut.catP 2 Replies Last reply
                0

Ostres, @angelalluna, quin article més bo! Quantes frases per analitzar, aprofundir i païr! La Popova sempre amb text de qualitat. Moltes gràcies per compartir-lo.
                  @Caelumtangi

wrote last edited by

@papapep @angelalluna gràcies!👌🏻

angelalluna@mastodont.catA 1 Reply Last reply
                  0

@papapep @angelalluna gràcies!👌🏻

angelalluna@mastodont.cat
                    wrote last edited by

@Caelumtangi @papapep
                    Gràcies a vosaltres per aquestes converses!

0

@Caelumtangi @papapep
                      Gràcies a vosaltres per aquestes converses!

wrote last edited by

@angelalluna I a tu també! @papapep

1 Reply Last reply
                      0

@Caelumtangi

papapep@mastotut.cat
                        wrote last edited by

@angelalluna @Caelumtangi llegint l'article enllaçat al 1r paràgraf sobre en William Blake, hi ha delícies com això:

"He knew what we all eventually realize, if we are awake and courageous enough: that the best way — and the only effective way — to complain about the way things are is to make new and better things, untested and unexampled things, things that spring from the gravity of creative conviction and drag the status quo like a tide toward some new horizon."

0

@angelalluna @Caelumtangi llegint l'article enllaçat al 1r paràgraf sobre en William Blake, hi ha delícies com això:

"He knew what we all eventually realize, if we are awake and courageous enough: that the best way — and the only effective way — to complain about the way things are is to make new and better things, untested and unexampled things, things that spring from the gravity of creative conviction and drag the status quo like a tide toward some new horizon."

wrote last edited by caelumtangi@mastodont.cat

@papapep @angelalluna
                          Preciós! quina pujada! 🎢
                          Editat: no sabia com expressar-vos el "subidón" en català. M'ha encantat!

1 Reply Last reply
                          0
                          Reply
                          • Reply as topic
                          Log in to reply
                          • Oldest to Newest
                          • Newest to Oldest
                          • Most Votes

• Login

• First post
                            Last post
                          0